Folytatódik a “Mozdulj Nyíregyháza!”

    2016. január 11-től június 12-ig folytatódik a „Mozdulj Nyíregyháza!” ingyenes mozgásprogram sorozat.
Egy-egy mozgásformával mindig a hét azonos napján várják az érdeklődőket.
Az időpontokat és helyszíneket a mellékelt programtáblázat tartalmazza.
Módosítás!
Az első jóga foglalkozás január 23-án lesz, a Zrínyi Ilona Gimnázium tornatermében 9 órától.

Az egyes programok szakmai leírása:
Délelőtti programok:
Hétfő 8.00-9.00: Esésmegelőzés mozgásprogram a Városi Stadion Teniszcsarnokában. Az esések gyakorisága és súlyossága a korral nő. Az esések legsúlyosabb szövődményei a csípő, kar és gerinctörések. A mindenfajta károsodással együtt járó mozgáshiány további izomvesztést, gyengeséget és instabilitást okoz, ami fokozza az ismételt elesés veszélyét. Az egyensúly, izomerő, reakcióidő javító gyakorlatok jótékony hatását kihasználva mozgásgyakorlatokat tanításával fokozzuk az egyensúlyozási képességet, a gerinc tartási képességeit. Így csökkenthető az elesések gyakorisága és veszélyei. Foglalkozásokat a Human Spektrum Bt. gyógytornászai tartják. Vezető: Vámosi Istvánné gyógytornász

Szerda 8.00-9.00: Csontritkulás mozgásprogram a Városi Stadion Teniszcsarnokában
A mozgás fokozza a csonttermelést, erősíti az izomzatot, ezáltal javítja a testtartást. Megfelelő gyakorlatok végzésével megelőzhető a csontritkulás kialakulása, a gyakorlatok célja a lehető legnagyobb csonttömeg elérése.) Mozogjon csontjai egészségéért! Foglalkozásokat a Human Spektrum Bt. gyógytornászai tartják. Vezető: Vámosi Istvánné gyógytornász

Délutáni és hétvégi programok gyerekeknek, családoknak és felnőtteknek:
Hétfő 17.00-18.00 és Szerda 17.00-18.00: Gerinctorna a Zrínyi Gimnáziumban
A gerincfájdalom többnyire nem elkerülhetetlen sorscsapás, hanem sok esetben helytelen tartás, mozgás és életmód következménye. A megfelelő életmód megválasztása mellett, a helyes testmozgás, rendszeres gerinctorna, a gerinc megfelelő terhelésének alkalmazásával elérhető, hogy a korral járó gerincelváltozások ne jelentsenek az életminőségben negatív változást. Foglalkozásokat a Human Spektrum Bt. gyógytornászai tartják. Vezető: Vámosi Istvánné gyógytornász

Hétfő 17.00-18.00: Kölyök karate a Kodályban
A 5-10 éves korú gyerekek számára szervezett foglalkozás utazás a harcművészetek világába. A foglalkozásokat tartja: Németh Szabolcs (2. dan fokozat) magyar válogatott, többszörös magyar bajnok EB bronzérmes shotokan karates.

Hétfő 18.15-19.15: Gyerek aerobic a Kodályban
A gyermekeknek szervezett foglalkozás keretében a zenére végzett mozgásformákkal játékosan fejlesztik a koordinációs-és ritmusérzéket. A foglalkozásokat tartja: Magyar D. Judit (Flexi Team Aerobic Klub)

Kedd 17.30-18.30: Alakformáló Aerobic a Kodályban
Minden izomcsoportot megmozgató, helyes testtartást előtérbe helyező alakformáló torna. Kevésbé ugrálós, de mégis dinamikus izomfejlesztés. Jó hangulatú torna minden korosztálynak. A foglalkozásokat tartja: Takácsné Gál Krisztina (Flexi Team Aerobic Klub)

Kedd 18.30-19.30: Mediball minden korosztálynak a Kodályban
A MediBall sokoldalúságának köszönhetően egyensúlyt teremt a fizikai, érzelmi és mentális testben. Az egész testet rugalmasan megmozgató sport, mely lazítja az izmokat, jótékonyan hat az érrendszerre, az anyagcserét felgyorsítja, az immunrendszert erősíti. A légzést a lassú és lágy mozdulatok kivitelezésekor egyensúlyba hozza. Labdajáték az egészségért a Spirit SE oktatóival.

Szerda 17.00-18.00: Fitt-test Interval Edzés a Kodályban
Hatékony mozgásforma fogyókúrához, alakformáláshoz, erőnlétnöveléshez, energiaszint emeléshez és anyagcsere javításhoz. A foglalkozásokat tartja: Vadászi Róbert és Farkas Anett (Vadászi Team)

Szerda 18.00-19.00: Lakossági zumba a Zrínyi Gimnáziumban
A 2013. május óta tartó, nagy sikerrel zajló zumba-órák folytatódnak. Zene, tánc, mozgás és sok-sok vidám perc a T-Dance oktatóival.

Csütörtök 17.00-18.00: Gerinc-fitnesz Nagyoknak a Kodályban
Minden korosztály számára javasolt mozgásforma. A14-18 éves korosztály szinte egész napját ülve tölti: iskolapadban, TV előtt, számítógép fölé görnyedve. Amennyire lehet, minimalizálja mozgását, kevesen sportolnak rendszeresen. Sok felnőtt végez hosszú időn át tartó ülő- vagy állómunkát, mely tevékenység miatt a megrövidült izmok nyújtása és erősítése kiemelten fontos. Az idősebb korosztály számára pedig a test rugalmasságának a megőrzésében nyújt segítséget a mozgás. A stressz maga a mindennapi iskolai felkészülés és a munkában való helytállás miatt mindannyiunk életében formájában jelen van. A jóga segítségével a foglalkozásra kilátogatók megtanulhatják a helyes testtartást, a helyes légzést és a stresszoldás néhány formáját. A foglalkozásokat tartja: Varga Kata jógaoktató.

Csütörtök 18.00-19.00: Pilates torna a Kodályban
Egy igazán kellemes és hatékony mozgásforma a jobb közérzethez, a koncentráció, a rugalmasság, az állóképesség és az egyensúly fejlesztéséhez. Stresszoldó és energetizáló hatású torna. Oktató: Ajler Emese (Emi Pilates)

Csütörtök 18.00-19.00: Családi asztalitenisz az Evangélikus Általános Iskolában
Egy óra aktív kikapcsolódás a pingpongasztal mellett a család minden tagjának, kezdőknek és haladóknak egyaránt. Oktató: Dorogi János (Nyíregyházi Asztalitenisz Club)

Péntek 17.00-18.00: Gyerek Zumba a Kodályban.
Zene, tánc és sok-sok nevetés a T-Dance oktatóival 6 éves kortól fiúknak és lányoknak egyaránt!

Péntek 18.00-19.00: Funkcionális Edzés a Kodályban
Saját testtel végzett mozgásforma, mely a mozgásminőség fejlesztésén alapulva a test természetes mozgásait és a test saját súlyát használja eszközként. Az ízületek és a törzs megerősítése által fejlődik a koordinációs képesség és a funkcionális erő, nő a terhelhetőség. Komoly anyagcsere fokozó és zsírégető hatása által kitűnő az alakformáló hatása. Aneorob edzések azoknak, akik szeretnek „mindet beleadni”. Oktatók: Tarnóczy Zalán és Kertész István (Underground Funkcionális Edzésközpont))

Szombat 9.00-10.30: FITT JÓGA a Zrínyi Gimnáziumban
A jógához sosem lehetsz túl öreg vagy túl fiatal. Túl beteg, vagy túl fáradt. A jógát bármikor elkezdheted, akkor is, ha most úgy érzed, hogy nem vagy rá képes. Lehetsz vékony vagy picit ducibb, örökmozgó esetleg könyvmoly. A jógával növelhető az állóképesség, kitűnően alkalmas alakformálásra, az izmok egyszerre hajlékonyak és erősek lesznek, valamint jótékonyan hat a belső szervekre, hormonrendszerre és a testi funkciókra. Számos jógatípussal, irányzattal ismertetünk meg, a nagyon erőteljes, kifejezetten sportos edzéstől a belső harmóniát előnyben részesítő, ellazító gyakorlatsorokig. Oktató: Papp Edit (Fitt-Jóga Stúdió)

Vasárnap 8.00-9.00: Nordic-walking az Erdei tornapályánál
Húzd fel a legkényelmesebb tornacipődet és „botolj” egy órát velünk a Sóstói erdőben. Szakoktató irányításával ez nem csak egy séta, hanem egy minden testrészt megmozgató aktív testmozgás, mely segítségével rendkívül hatékonyan, ugyanakkor kímélő módon fejleszthetjük állóképességünket, izomerőnket, mozgáskoordinációnkat. Oktató: Haraszti Béláné (Pedagógus Természetbarát SE)

Vasárnap 9.00-11.00: Családi lövészet a Városi lőtéren minden hónap 2. vasárnapján
Lövészet és íjászat a család minden tagjának. Vajon ki lövi a legtöbb pontot? Kik lesznek Nyíregyháza Családi Lövészeti Bajnokai? Gyertek és méressétek meg magatokat a lőtéren. Biztonságotokért felel: a Polgári Lövész Egyesület. Foglalkozások időpontja: február 14., március 13., április 10., május 8. és június 12. Előzetes bejelentkezés: 0630/6062467-es telefonszámon (Veres Andrea ügyvezető elnök).

– Nyíregyháza MJV –

Be the first to comment

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .